Beredskabsplan

Evakueringsplan
Samt udvidet beredskabsplan

1. Ved brand:

Alarmér kontoret, der tilkalder brandvæsen ved at ringe 112.
Skolens ledelse, teknisk ejendomsleder samt sekretærer leder evakueringen. Teknisk ejendomsleder gennemgår faglokalefløjen for at sikre, at alle her har hørt alarmen. ”Kontoret” fordeler sig ved udgangsdørene ved klasselokalefløjen for at hindre tilbageløb og sørger for, at dørene holdes lukkede.

2. Varsling:

Varsling sker enten via højttalere i lokalerne, der meddeler, ”at der er opstået en kritisk situation, og man skal forlade bygningen”, eller konstant hylen fra megafon.

3. Evakuering:

• Når signalet til evakuering lyder, lukkes alle vinduer, og klassen går samlet med læreren ud på boldbanen.

• Medbring protokol.

• Luk døren – ikke låse.
    Inden læreren forlader etagen, checkes i nabolokalet (1. sal begge nabolokaler), om der ekstraordinært skulle være elever uden lærer. I dette tilfælde må læreren også sørge for denne klasse.
    Klasser på vej ned fra 1. sal har fortrinsret frem for elever fra stueetagen. Alle har ansvar for, at ingen elever løber ind i bygningen

Klasserne stiller op på overskuelige rækker foran deres klassebetegnelse.

Læreren skal have overblikket over, hvilke elever der er fraværende eller opholder sig andre steder på skolen.

• Skolelederen eller dennes stedfortræder medbringer ”Brandbogen” (indeholdende en opdateret klasseliste) samt dagens vikaroversigt.

• Klasserne tælles og elevantal afstemmes med brandbogen.

• Klasserne skal forblive samlet, indtil tilladelse til at gå ind igen er

givet af brandmyndighederne/ledelsen.

• Øvrigt personale stiller op på boldbanen efter 9. kl.

Såfremt røgudvikling forhindrer nedgang af nærmeste trappe, ledes eleverne til en anden trappe. Hvis dette ikke er muligt, søges tilflugt i klasselokalet og døren lukkes. Eleverne opfordres til at sætte sig på gulvet, hvor røgudviklingen er mindst. Fra et vindue må læreren påkalde sig redningsvæsnets opmærksomhed.

4. Brand i frikvarter

I tilfælde af, at brand opstår i frikvarter, stiller læreren sig klar på boldbanen ved den klasse, de skal have i den kommende lektion.

5. Brandslukningsmateriellet:

Dette er kun beregnet til mindre brande og aldrig ved brand i el-installationer.