Modersmålsskolen

Læs mere på https://mms.aula.dk/

Modersmålsskolen organiserer modersmålsundervisning i Københavns Kommune.

Modersmålsskolen er en afdeling på Tove Ditlevsens Skole.

Aktuelt undervises omkring 2200 elever på ca. 150 hold af 51 modersmålslærere.
Undervisningen er placeret på skolerne rundt omkring i alle kommunens bydele.
Børn i 0.-9. klasse med bopæl i Københavns kommune, med et andet modersmål end dansk, kan modtage modersmålsundervisning i Københavns Kommune.

Udover tilbuddet om modersmålsundervisning til tosprogede børn i Københavns Kommune tilbyder vi også modermålsundervisning til tosprogede børn med bopæl i andre kommuner (mod betalingstilsagn fra hjemkommunen).

Barnet kan kun modtage modersmålsundervisning i ét sprog, som han/hun bruger aktivt i hjemmet og barnet kan kun være tilmeldt et sprog (hold) pr. skoleår.

I skoleåret 2021-2022 tilbydes der modersmålsundervisning i følgende sprog:

Albansk Hindi Portugisisk - brasiliansk
Arabisk Hollandsk Russisk
Armensk Islandsk Serbisk
Bosnisk Italiensk Somali
Dari Japansk Sorani
Engelsk Kinesisk Spansk
Farsi Kurmanji Svensk
Finsk Litauisk Tyrkisk
Fransk Nepalesisk Tysk
Færøsk Polsk Urdu
Hebraisk Portugisisk Vietnamesisk

Vi opretter meget gerne hold i andre sprog end de ovennævnte, hvis der er minimum 12 børn med bopæl i Københavns kommune, som ønsker modersmålsundervisning i det pågældende sprog. Hvis du ønsker at tilmelde dit barn til et sprog, som ikke pt. tilbydes, kan du sende en e-mail med kontaktoplysninger og det ønskede sprog til mms@kk.dk Vi kontakter dig derefter, når der er tilmeldt børn nok til at oprette et hold.